sâmbătă, 3 decembrie 2011

Proiect de modificare a Codului fiscal - benzina deductibila 50 %. La fel si TVA - ul pentru masini.


Pe data de 2 decembrie 2011, a fost publicat, pe site-ul www.mfinante.ro la sectiunea ,,Transparenta decizionala’’, proiectul Ordonantei de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal. Proiectul este in dezbatere publica. Nota de fundamentare o puteti consulta aici.


Principalele masuri prevazute in cadrul proiectului de Ordonanta de urgenta sunt:


- Introducerea de reguli fiscale pentru contribuabilii din sistemul bancar care aplica Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS);
- Acordarea deductibilitatii in proportie de 50% a cheltuielilor privind combustibilul pentru vehiculele rutiere destinate transportului rutier de persoane, care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii direct productive, la calculul impozitului pe profit si impozitului pe venit precum si acordarea unei deductibilitati in proportie de 50% a TVA-ului la achizitia acestora si a combustibilului necesar functionarii lor, fata de situatia actuala cand aceste cheltuieli sunt nedeductibile in totalitate;
- Crearea posibilitatii de a solicita scoaterea din evidenta ca platitori de TVA in tot cursul anului curent si aplicarea regimului special de scutire pentru contribuabilii care in anul precedent nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei cifra de afaceri;
- Solicitarea prezentarii cazierului judiciar la inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari numai pentru asociatii seminificativi care detin cel putin 5% din capitalul social, in comparatie cu reglementarea actuala care nu prevede niciun prag de semnificatie.
- Instituirea de masuri de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu desfasoara activitati economice, nu depun deconturi de TVA o anumita perioada, sau sunt implicate in fapte de evaziune fiscala;
- Instituirea obligatiei privind trecerea de la determinarea venitului net anual pentru activitati independente pe baza normelor anuale de venit, la determinarea venitului net anual in sistem real, in cazul contribuabililor care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, pentru asigurarea unui tratament fiscal echitabil comparativ cu cel aplicat persoanelor juridice din categoria microintreprinderi;
- Unificarea legislativa si a administrarii fiscale pentru contribuabilii persoane fizice obligati la plata contributiilor sociale in mod similar cu unificarea realizata in cazul persoanelor juridice incepand anul 2011 (Declaratia 112) prin declararea si plata acestor contributii la o singura institutie - A.N.A.F.
- Reglementarea posibilitatii de declarare si stabilire a impozitului pe baza normelor de venit pentru contribuabilii care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere, inclusiv, fara a mai fi obligatorie autorizarea si inregistrarea acestora ca PFA. Contribuabilii pot opta pentru stabilirea impozitului si in sistem real;
- Eliminarea obligatiei de declarare a veniturilor obtinute de proprietari din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal prin reglementarea mecanismului de percepere a impozitului prin retinere la sursa si plata acestuia de catre platitorul de venit (arendas), impozitul fiind final;
- Simplificarea modului de stabilire a impozitului pe veniturile din activitati agricole indiferent de modul de valorificare a produselor agricole vegetale si de sistemul de impunere ales de contribuabil, pe baza de norma de venit sau sistem real.
- Corelare legislativa cu prevederile OUG nr.90/2010 pentru completarea Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, care modifica locul unde se depun situatiile de lichidare ale contribuabililor, respectiv de la Registrul Comertului la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
- Asigurarea atingerii nivelului de acciza la motorina conform graficului asumat prin documentul de pozitie adoptat in cadrul negocierilor de aderare la UE incepand cu 1 ianuarie 2012, de 374,00 euro/tona fata de nivelul actual de 358,00 euro/tona;
- Mentinerea si in anul 2012 a nivelurilor accizelor aplicate in anul 2011 pentru sortimente de cafea;
- Revizuirea modului de stabilire a contributiilor sociale aferente veniturilor din activitati dependente preluate la Titlul IX2 din Codul fiscal, respectiv, clarificarea avantajelor scutite de plata contributiilor sociale si instituirea unui tratament fiscal unitar pentru toate contributiile;
- Acordarea scutirii de la plata impozitului pe cladiri pentru cladirile concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, dupa caz, institutiilor publice cu finantare de la bugetul de stat, utilizate pentru activitatea proprie a acestora;
- In cazul cladirilor reevaluate ce apartin persoanelor juridice, institutii de credit, care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS), la determinarea valorii impozabile se are in vedere valoarea rezultata din raportul de evaluare aprobat de consiliul de administratie si depus la compartimentul de specialitate al administratiei publice locale.
Extinderea aplicarea taxarii inverse prevazute la art.160 din Codul fiscal pentru toate categoriile de deseuri mentionate in anexa VI a Directivei 2006/112/CE, fata de actualele prevederi care permit aplicarea taxarii inverse numai pentru livrarea de deseuri industriale reciclabile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu